Realflow Lime

A sok Realflow Showreel bámulása közben mindig leesett az állam.

Néhány apróbb tutorial és dokumentáció átfutása után azon kaptam magam, hogy már a szimuláció közepén vagyok.
Hogy legyen is belőle valami hasznos elképzeltem egy egyszerű könnyen megvalósítható jelenetet.
Egy vízbe csobbanó lime a szikrázó napfényben, enyhén viharos háttérrel pontosan azt a hangulatot hozza el amit az igazi nyár jelent nekem. Számomra nincs nyár frissítő viharok nélkül.

Bár Részecskesűrűség nem lett túl magas és a Krakatoa-t sem rántottam elő a projekt készítésekor sajnos egy kis extra részletességért, kárpótol a Nuke-ban utólagosan felpakolt kamera DirtMap.

A Textúrázás elejénél ráeszméltem, hogy ez bizony nem fog működni render alatt generált tükröződések nélkül, így kikevertem egy Normal Map-et, lepucoltam az eredeti tükröződéseket a Diffuse Map-ről és készítettem egy saját Reflect Map-et.

Az elkészítés során használt főbb szoftverek:

- 3DS Max
- Realflow
- V-ray
- Nuke
- Photoshop
- nDo 2

Final

3 Map tökéletesen elegendő volt a tükröződések re-kreálásához.

Pillanatkép V-ray RT-ből. Itt már a tükröződést teszteltem.

Gondoltam nem lesz elég a víz a képen ezért a Lime-ot is összevizeztem picit. Pflow-al rágeneráltam pár kisebb nagyobb részecskét a mesh-re. Gömbobjektumként bake-eltem és összeolvasztottam őket. Így majdnem realisztikus vízhatást kaptam.

A Realflow munka közben.